Het Trigger-Point-Recognition-System is een handels-plan, waarbij een aantal vooropgestelde TA-kenmerken in de “koers-grafiek en indicatoren” moeten voorkomen, om toestemming te krijgen een short of long positie in te nemen. ==> "PLAN A TRADE AND TRADE THE PLAN"
=
* KT trend wijzigingen detecteren.
* na een TA-configuratie, een "entry" op de eventuele uitbraak plakken

De valkuilen voor menig "beurs-freak" zijn meestal:

* geduld
* discipline
* verstarde visie
De filosofie achter TPRS is dan eigenlijk niets anders dan, het zoeken naar een antwoord op de vraag:
"Hoe kan ik aan mezelf de onontbeerlijke discipline opleggen om geduldig in 3 richtingen (up, down en zijwaarst) te kijken.
Problemen met die "discipline" ???.... & wil je een inspanning doen.......
--> geen probleem.......mail ff en leer de grafieken door een "tprs-bril" (plan) bekijken, zodat je zelfstandig de "entry's" kan bepalen.


Blog vanaf september 2013:
* Geen zenuwachtige "scalp-posts" meer !!!!!
* Grafieken met potentiële moves in de grotere time-frames !!!!!
* Juni, juli & augustus
=
vakantie, research, studie en .... allerhande uitgestelde klussen.


!!! Vragen zijn altijd welkom !!!

Per trade max
:
6 cfd’s dax of 6 cfd’s ftse100 of 120 cfd’s aex of 25 cfd’s nasd100
of 45 cfd's s&p of .......

Wat met die “entry’s” aanvangen:
LTP = Long-Trigger-Point ==> erboven: long zou ik zeggen, wij shorten geen toppen
STP
= Short-Trigger-Point ==> eronder: short , wij longen geen bodems

PS:
* wij gaan mee met de flow
* SL = kort onder of boven die entry getallen ==> verlies is nooit groot: bij uitname vd getallen moet de beweging doorzetten , anders zitten we fout
* Money-management: potentieel verlies per trade = max 3 % van je cfd-account

maandag 26 oktober 2015

Ma 26/10/15

21.45 uur
de ganse dag in de tuin gewerkt, want:
* > HMA50 was toch nog geen short mogelijk
* en opnieuw long was nog niet aan de orde

Dax futs 60'
http://www.mupload.nl/img/nyjucovkncf.png
==> HMA50 nadert neklijn
         --> nachtwerk ????

PS:
*
niet voor mij 
        ;-)

10180 is herhaaldelijk gepost
--> zie vorige week
*
Als je met de auto aan het rijden bent,
en aan elk verkeerslicht moet je aan je passagier vragen of je door mag rijden als de lichten van kleur veranderen,
dan is het hoog tijd dat je;
1.  rijlessen volgt
of
2. stopt met auto rijden


Goede morgen,
Dax futs
--> uitname day-low ( +/- 9.30 uur) lijkt een topvormings-signaal (STP) te gaan worden  
       ==> +/- neklijn SHS
PS:
het patroon kan nog transformeren in bv een dubbele top (thv de 10860) !!!!!
==> niet anticiperen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten